clock menu more-arrow no yes

Filed under:

Tuesday Links - More From A Mighty Wind

New, comment

You saw a clip from "A Mighty Wind", a Christopher Guest film, on Friday. Well, now you get more . . . plus links and stuff. Also, it ain't just bloggers that are creeps. Sportswriters too! And one I truly don't like this time!

"Hey, check it out! I'm more flexible than Martin Brodeur!"
"Hey, check it out! I'm more flexible than Martin Brodeur!"
Brace Hemmelgarn-USA TODAY Sports

Y'know that part of Friday links where I tell you J-Mill has the weekend, but give my own Twitter and email information? Yeah, let's just pretend that didn't happen, okay? Okay. Thanks.

BLUES NEWS:

  • There were no Monday links, so J-Mill didn't get to post Prospect Sunday! Robby Fabbri is on fucking fire, by the way. Brian has that and much more. [SLGT; SLGT; SLGT]
  • If you bought a Jordan Binnington 30 sweater, may wanna get that nameplate changed. Looks like Martin Brodeur IS going to sign with the Blues as early as tomorrow and will likely make the road trip. *SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGH* (SIDE NOTE: We discuss this signing possibility on Episode 63 of Beyond Checkerdome, which will go out later this week.) [SLGT FanShots]
  • Lou talks about the pending Brodeur news, as well as giving us notes on T.J. Oshie, Kevin Shattenkirk, Jay Bouwmeester, Barret Jackman, Ryan Reaves and more from after yesterday's skate. [In The Slot / Lou Korac]
  • More thoughts on Brodeur, this one from current Elvis Costello look-alike, former Blues defenseman and former Devils teammate of Brodeur--Scott Stevens--regarding the signing that's pretty much, y'know, guaranteed to happen tomorrow. [NHL Live Blog]
  • Lou talked about the hit Oshie took from Marco Scandella on Saturday. Well, Scandella got fined half a game paycheck for that hit. [CBS Sports Eye on Hockey]
  • As we await the December SLGT wallpaper, MVC Associate Commissioner of New Media/St. Louis sports fan/graphic designer Derrick Docket has this pretty slick Jaden Schwartz wallpaper already made. Well done, Derrick. Well done. [d-two.net]

HOCKEY NEWS:

  • Five games tonight. Rumor has it they all had final scores and winners and shit, but see for yourself. [NHL.com 12/01/14]
  • Ten of those bad boys tonight. And none involving the Blues. Fuck, man. [NHL.com 12/02/14]
  • In the next section, I'll have a story about a sports blogger who was a total creep, but here it's hockey. We happened to talk about Adrian Dater recently involving him being a dipshit. We already knew he's kind of a dick. But now, we know he's a creepy pile of shit. [Twitter / @Mariia19 (and there's more on that timeline . . . yeah yeah, Red Wings fan, whatever, suck it up, ya shits)]
  • Marc Bergevin and the Canadiens fucked up the P.K. Subban situation. But otherwise, yeah, they're doing just fine. Ryan Lambert tells us about that and other things he learned. [Puck Daddy]
  • Gordie Howe suffered several small strokes while recovering from the first one, his family says. Dang. [CBS Sports Eye on Hockey]
  • Because the Blue Jackets apparently can't have enough injuries and dumb shit happen to their team this year . . . Artem Anisimov will miss up to three months with torn triceps muscle. Yeesh. [USA Today]
  • Wanna see a shitload of teddy bears get thrown onto an ECHL rink? Well, today's your lucky day! [Puck Daddy]
  • #HereComeTheOilers . . . to get shortied, twice, by the same rookie forward . . . 58 seconds apart. Ouch, Oilers . . . be better. [CBS Sports Eye on Hockey]
  • The Blues are about to sign a washed-up Devils veteran. The Devils went a day ahead and signed their OWN washed-up veteran in Scott Gomez . . . because who doesn't need Scott Gomez? Oh, right, everyone. [USA Today]
  • Kings defenseman Slava Voynov plead not guilty at his arraignment. [Y! Sports Canada / AP]

OTHER SHIT:

  • Also because J-Mill was out yesterday (as alluded to earlier) we didn't all get to find out how much of a creep Steve Lepore had been. He's now without work and with a deactivated Twitter account. (This story also includes the above tidbit on Dater in the comments.) [Deadspin]
  • My adopted home state of Montana is now behind the times compared to some surrounding states in regard to their speed limit. They've all gone up to 80, while Montana is still at 75. Well, some state lawmakers want to change that. 85? Well, that's a bit ambitious, but 80 isn't. Obviously. [NBC Montana]
  • The American Dream, bro. [Y! / AP]

VIDEOS:

First, let's shove aside this week's theme and get you to one I told CrossCheckRaise I'd find time for this week. And at the time he sent me this, I was enjoying a 7.2% ABV AMERICAN-made beer. So, y'know, whatever, Canada:

Yeah.

But, we must get to this week's theme. I'm totally shocked I haven't been sent any Spinal Tap clips (other than the one I plan to use later this week), but we're gonna start with another Christopher Guest classic that was teased last week . . . A Mighty Wind. Meet Terry and Laurie Bohner! Watch:

LOLOLOLOL.

Alright. Send your links and Christopher Guest videos to these places, and in return, I promise not to ask for nudes:

And as mentioned earlier, Episode 63 of Beyond Checkerdome is coming later this week.